Friday, December 19, 2008

Mama dan nyamuk cicunya

Mama suroh aku sapu kt depan sebelom die sampai rumah n park kreta kat situ. Aku pkai short je n mls nk 2kar suar, aku sarong jubah dan berselendang. Dulu aku slambe je kuar2 depan umah x pakai tudung. Mutakhir ni(wah,ayatku), aku sendiri rase pelik. Jiran lelaki aku baye Izyan kejap nampak aku pkai, kejap nampak xpkai. Malu plak aku, die dh la kaki masjid. Aku pon bukak pintu sapu sampah dengan membongkokkan badanku sedikit gaye nenek2.

Mak aku pon sampai..aku tgh sapu lg, die hon2. Aku ingat die soh bukak gril depan tu, rupenye soh tutup pintu umah aku nnt nyamok msok. " Iylia, skarang ni denggi bukan dr nyamok aedes je tau, nyamok cicunya pon"..aku drag sampah ke tepi, bukak gril n mak aku pon msokkan keta.

Dustpan plak xde. Aku g amik kt blakang, aku masok dlm rumah. Pastu aku bukak pintu nak kuar balik n start gunekan dustpan tersebut. Mak aku mjerit dr dlm rumah.." Iylia, ni nape biar pintu bukak balik ni? bahaye nnt klu nyamok cicunya masok. hish, budak2 ni x pham2 la."

Dah siap sapu sume, aku msok rumah. Mak aku meneruskan syarahannya, biasela dulu kan cikgu.."iylia tau x nyamuk sikunya tu bley wat lumpuh sendi2 sume bla22..." (tbe2 dgr cam mama kate nyamuk sikunya plak, name sebenar die wallahualam, mls nak bertanya lebey lnjut)

3 comments:

sharifah nur hafizah said...

ape jenis nyamuk tu weh???haha.mama konk jge ksihatan ko la..kulit dh la puteh.sgale cicu,caca dtg gigit kang,abeh nmpk.hahaha

NFPA said...

btol2,bahaya skrg ni.Skrg dgr kata die attack kat perlis kot.bahaya2.sila berjaga2

hahaha,btol tu shepa,,kulit sensitip.

Anonymous said...

chikukunya rsnye..hehehe.mmg bhya..kaki akan bgkak smpi xleh jln.